Kalite Güvencesi Öğrenci Değerlendirici Eğitimi Gerçekleştirildi
İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) Kalite Topluluğu ve Kalite Koordinatörlüğü iş birliği ile düzenlenen Kalite Güvencesi Öğrenci Değerlendirici Eğitimine Kalite Koordinatörü Doç. Dr. Funda İfakat Tengiz, Kalite Koordinatör Yardımcıları Doç. Dr. Onur Karadal ile Doç. Dr. Melike Tekindal, Kalite Topluluğu Akademik Danışmanı Dr. Öğr. Üyesi Yasemin Öncü, Topluluk Başkanı Aleyna Bulut ve topluluk üyesi öğrenciler katıldı.
Programın açılış konuşmasını yapan İKÇÜ Kalite Topluluğu Akademik Danışmanı Dr. Öğr. Üyesi Yasemin Ayhan Öncü, öğrenci değerlendirici eğitimini YÖKAK değerlendirmeleri kapsamında öğrencilerin eğitim-öğretim süreçlerinde karar verici olabilmeleri için geri bildirimde bulunmaları ve eğitim sürecini değerlendirebilmeleri konularında bilgi vermek ve eksikliklerini gidermek amacıyla planladıklarını dile getirdi. Kalite Topluluğu Başkanı Aleyna Bulut konuşmasında, “Öğrencilerin daha iyi bir üniversite deneyimi yaşamaları, kendi kişisel gelişimlerine katkıda bulunmaları, gördükleri eğitimde bilgi ve donanımlarını artırmaları amacıyla kurulan Kalite Topluluğu, yapılan toplantılardaki bilgi alışverişi ve katıldıkları etkinliklerde edinilen deneyimler sonucunda amaçlarına ulaşabiliyor” ifadelerini kullanarak topluluğu tanıttı. Kalite Topluluğu’nun, etkinliklerin sonunda rapor hazırlamak, kalite kültürünün içselleştirilmesini sağlamak, kalite sistemlerine öğrencilerin katkılarını artırmak, üniversite içinde ve dışında kalite süreçlerine dâhil olunması gibi görevlerinden söz ederek konuşmasını sonlandırdı.
Kalite Koordinatörü Doç. Dr. Funda İfakat Tengiz, programların tasarımı ve yürütülmesinde hangi öğrenme yöntemlerinin kullanıldığı, sınavlar ve değerlendirmelerin nasıl yapıldığı, ders programlarının güncellenmesinde öğrencilerin ne tür görevleri olduğu ve öğrencilerin fakültelerde görev aldığı komisyonların neler olduğu konularına vurgu yaptı. Doç. Dr. Tengiz, üniversitenin asıl amacının öğrencilere soru sormayı ve sorgulamayı öğretmek olduğunun ve bu sebeple öğrencilerin kalite süreçlerine katılımının önemini belirtti. İKÇÜ Kalite Topluluğu’nu kurdukları zamandan bugüne kadar özveriyle çalıştıklarını ve çok iyi işlere imza attıklarını söyleyen Kalite Koordinatör Yardımcısı Doç. Dr. Onur Karadal, “Kalite soyut bir kavramdan ziyade eğitim-öğretime başlanılan süreçten itibaren kişinin kendi faaliyetleri ile ilgili süreçlerle tümleşik ve bütünleşik yapıya sahiptir. Karşılıklı olarak birbirimizi, etkinliği, ortamı ve materyalleri değerlendirerek toplu bir sistem oluşturmalıyız” ifadelerini kullandı. YÖKAK’ın kuruluşundan ve görevlerinden bahseden Doç. Dr. Karadal, yükseköğretim kurumlarının YÖKAK’ın tanımladığı faaliyetlerden sorumlu olduğunu vurgulayarak, üniversitenin akreditasyon süreci hakkında bilgi vererek konuşmasını noktaladı. Kalite Koordinatör Yardımcısı Doç. Dr. Melike Tekindal, Kurumsal Dış Değerlendirme ve Akreditasyon programının başlıklarından olan Toplumsal Katkı ile ilgili bilgi verdi. Öğrencilere, “Toplumsal katkı nedir? Toplumsal katkı size ne çağrıştırıyor? Üniversitemizdeki toplumsal katkı örnekleri nelerdir? Toplumsal katkı projelerini nasıl gerçekleştirebiliriz?” sorularını sorarak tartışmaya açan Doç. Dr. Tekindal, öğrencilerin toplumsal katkıda büyük bir rol oynadığını dile getirdi.